Het laatste formule 1 nieuws

Blokker-eigenaar Michiel Witteveen oogst lof met zwarte cijfers: 'Knappe prestatie'

Blokker-eigenaar Michiel Witteveen oogst lof met zwarte cijfers: ‘Knappe prestatie’

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Een vet compliment krijgt Michiel Witteveen, topman van Mirage Retail Group, van retail- en marketingdeskundige Paul Moers. ,,Hij hield zijn rug recht en volgde de uitgezette route. Witteveen bouwde Blokker om en liet alle formules achter de schermen samenwerken. Het effect is daarvan is nu dat de Mirage Retail Group een sterke omni-channel positie in de Nederlandse retail heeft gecreëerd.” Michiel Witteveen, topman van Mirage Retail Group, nam Blokker flink onderhanden. Het resultaat is dat Mirage Retail Group voor het eerst sinds 2015 winst heeft gemaakt. Foto: ANP

Michiel Witteveen (67) verraste donderdag vriend en vijand door voor het eerst sinds 2015 weer winst te maken. Het moederbedrijf van onder andere Blokker en Big Bazar realiseerde over 2020 een positief resultaat van 57 miljoen euro – een verbetering van 201 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar – bij een omzet van zo’n 636 miljoen euro (+17 procent). De retailgroep verwacht over dit jaar een omzet te realiseren van 1,1 miljard euro. Het eigen vermogen is verder gestegen naar 183 miljoen euro (2019: 64 miljoen euro).

Paul Moers schreef ooit het boek De wet van de Paracetamol en behandelde daarin Blokker. ,,In de grootste ombouw in de Nederlandse retailgeschiedenis pakte Witteveen Blokker aan. De financiële last daarvan was enorm, maar de afschrijvingen daarvan verdwijnen nu uit de boeken. Er staat weer een formule met frisse winkels”, is zijn mening. ,,Hij liet alle formules achter de schermen samenwerken. Zo konden ze van elkaar leren. Ze móésten van elkaar leren. Zo kon er kennis worden gedeeld. Blokker leerde van Big Bazar hoe ze een product snel in de markt moesten zetten.” Mirage groeit door inzet op online

In het AD vertelt Witteveen meer over die samenwerking die ertoe heeft geleid dat de webomzet steeg met 100 miljoen euro naar 137 miljoen euro. ,,Elektronicaketen BCC namen we vorig jaar over en die draaide ook goed. We hebben vooral op onlinegebied veel van deze formule kunnen leren. Discounter Big Bazar had wel last van de lockdown. Deze formule kent geen webshop, daarvoor zijn de marges te klein. Hierdoor kelderde de omzet een tijd naar […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Blokker-eigenaar Michiel Witteveen oogst lof met zwarte cijfers: ‘Knappe prestatie’