Het laatste formule 1 nieuws

Call of Duty Vanguard Preview

Call of Duty Vanguard Preview

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Vroege gameplay-observaties

Zoals gezegd kunnen we nog niet al te veel zeggen over de audiovisuele prestaties, anders dan dat deze alpha-build met wat bugs heeft te kampen. Zo misten we de geluidseffecten van sommige handelingen, klonken sommige stemmen soms vreemd en waren er wat glitches te zien. Allemaal geen ramp; daar is het een alpha voor. In de verdere graphics vielen de wapens in positieve zin op. De houten handgreep van het BAR-machinegeweer ziet er bijvoorbeeld heel overtuigend uit en zo zijn er nog wel meer details die prima in orde zijn. Datzelfde kan worden gezegd over de lichteffecten, waar zeker Hotel Royale een goed uithangbord voor is. Of de versie die wij speelden uiteindelijk indicatief is voor de PS4- of PS5-versie is lastig te zeggen. Het zou er voor de PlayStation 4 behoorlijk goed uitzien, maar er is een kans dat een en ander er nu, spelend op een PS5, beter uitzag dan het uiteindelijk op de oudere console zal doen. Kleine, maar fijne toevoegingen

Behalve het audiovisuele aspect is er overigens geen verschil tussen beide versies van het spel en op beide consoles zal de game in 60 frames per seconde draaien. De inhoud is dus hetzelfde, wat betekent dat je dezelfde gameplayfeatures tegenkomt. Vanguard lijkt vooral kleine aanpassingen door te voeren aan de bekende Call of Duty-formule. Wij vonden bijvoorbeeld de nieuwe ‘kill counter’ die aangeeft hoe ver je op weg bent naar je killstreak reward een heel fijne toevoeging. Ook dat je nu naar links en rechts kunt verschuiven terwijl je met je wapen in mounted modus op een muurtje staat, is handig. Datzelfde geldt voor een nieuw visueel effectje dat optreedt als je respawnt. De camera begint hoog boven de map en zoomt dan in naar de plaats waar je spawnt, vergelijkbaar met hoe dit in Battlefield gaat. Helemaal nieuw en origineel is het dus niet, maar het effect is leuk en het kan spelers allicht helpen te bepalen waar ze zich bevinden op de map. Sneller weten waar je naartoe moet, is sneller je vijanden te grazen nemen en uiteraard roept dat proces […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Call of Duty Vanguard Preview