Het laatste formule 1 nieuws

Circuitracer van de toekomst: Porsche Mission R

Circuitracer van de toekomst: Porsche Mission R

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Porsche biedt tijdens de IAA Mobility 2021 in München (7-12 september) een spectaculair kijkje in de toekomst van de raceauto. Het Mission R studiemodel combineert state-of-the-art techniek en duurzame materialen – zoals met natuurlijke vezels versterkte kunststoffen – met een passie voor de autosport. De lage, puur elektrisch aangedreven circuitracer heeft een vooruitstrevend design en de karakteristieke lijnen die de sportwagens uit Stuttgart-Zuffenhausen kenmerken. De twee nieuw ontwikkelde elektromotoren in de Porsche Mission R produceren in de zogenaamde kwalificatiemodus tot 800 kW (1.088 pk). Het accupakket van ongeveer 80 kWh en innovatieve recuperatie maken sprintraces zonder vermogensverlies mogelijk.

Oliver Blume, CEO van Porsche AG: “Naast onze betrokkenheid bij het Wereldkampioenschap Formule E zetten we nu de volgende grote stap in elektromobiliteit. Deze concept car is onze visie op volledig elektrische autosport voor klantenteams. De Mission R belichaamt alles wat Porsche sterk maakt: prestaties, design en duurzaamheid.” Toekomstvisie

Klantenteams zijn zeer belangrijk voor Porsche. Sinds de start van de Porsche Carrera Cup Duitsland 31 jaar geleden heeft de sportwagenfabrikant meer dan 4.400 Cup-auto’s geproduceerd en geleverd. Op basis van deze krachtige en betrouwbare racers uit Weissach worden wereldwijd dertig merkencups georganiseerd. De nieuwste versie van de 911 GT3 Cup kwam in 2021 in gebruik voor het huidige autosportseizoen en is gebaseerd op de 992-generatie. De Porsche Mission R toont hoe de toekomst van de merkencups met puur elektrisch aangedreven auto’s eruit zou kunnen zien. Altijd maximale power

Met zijn vierwielaandrijving en bijna 1.100 pk in kwalificatiemodus accelereert de Porsche Mission R in minder dan 2,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt ruim 300 km/u. Op het circuit rijdt de elektrische auto dezelfde rondetijden als de huidige Porsche 911 GT3 Cup. Dankzij nieuw ontworpen elektromotoren en batterijcellen – allemaal uitgerust met innovatieve directe oliekoeling – biedt de Porsche Mission R een constant vermogen van 500 kW (680 pk) in racemodus. ‘Derating’ – de afname van de batterijprestaties als gevolg van thermische omstandigheden – is weggevallen. Op de vooras werkt een elektromotor met maximaal 320 kW (435 pk) en op de achteras levert de elektromotor zelfs maximaal 480 kW […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Circuitracer van de toekomst: Porsche Mission R