Het laatste formule 1 nieuws

Concepten anticiperen op aftersalestoekomst

Concepten anticiperen op aftersalestoekomst

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

In dealerland zijn het roerige tijden, met inkrimpende netwerken. Voor menig conceptgever aan onafhankelijke zijde een interessante doelgroep. Anderen staan er juist genuanceerder in. Idem voor de strategie rond elektrische voertuigen: vol op inzetten, of juist niet? Een aantal prominente formules in ons land doet een boekje open. Bouwjaar 2020 bleek een ware breuk met het verleden. Van elke honderd auto’s zijn er 19 volelektrisch, 13 hybrides en 4 stekkerhybrides. Meer dan een kwart is dus min of meer geëlektrificeerd. Niet voor elk onafhankelijk autobedrijf direct de doelgroep, maar de tijd begint te komen om er wel wat mee te gaan moeten. Voor Robert Bosch, in de markt actief met concepten zoals Bosch Car Service en Autocrew, is de transitie al in gang gezet en doorgevoerd: “Als ontwikkelaar en leverancier van deze technologie, aan de industrie, is het van levensbelang onderdelen en informatie te waarborgen voor ons netwerk en de markt.”

Bosch stelt duidelijk dat de onderdelen en technologie die Bosch ontwikkelt niet exclusief kunnen zijn voor de OE, maar ook beschikbaar moeten zijn voor de onafhankelijke markt. “Opleiding en certificering is van groot belang in de toekomst. Alle conceptpartners zijn gecertificeerd voor EV-onderhoud en -reparaties. Onze trainingen op gebied van EV zijn compleet en kwalitatief hoog. Wij zitten hier niet stil, Bosch heeft reeds een volledig park van EV-trainingsvoertuigen in bezit. Daarnaast bieden wij laadoplossingen en infosessies voor het autobedrijf, alsmede verschillende marketingcampagnes en een CI-pakket (kort voor corporate identity , simpel gezegd huisstijl van de formule, BL). Natuurlijk zoeken wij de balans tot het huidige wagenpark en de beweging die het maakt. De basis is gelegd, de concepten kunnen de toekomstige uitdagingen aan.” Introductie aanstaande

Bij Vakgarage is de introductie van een eigen EV-label aanstaande: “Zo lang de overheid geen harde einddatum noemt, zal in het universele concept de verbrandingsmotor nog lang niet uit beeld zijn. Dus ook de komende jaren ligt hier voor ons een duidelijke focus in het opleiden en up-to-date blijven qua kennis. Aan de andere kant zien we nu ook langzaamaan de elektrische auto onze werkplaats betreden. Dat begon met de zakelijke markt, maar […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Concepten anticiperen op aftersalestoekomst