Het laatste formule 1 nieuws

Dacia schiet uit de startblokken in 2021

Dacia schiet uit de startblokken in 2021

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Afgelopen maanden stonden alle berichten rondom Dacia vooral in het teken van de nieuwe Spring Electric. De presentatie van de elektrische stadsauto, het eerste elektrische model van Dacia, is zonder meer een grote stap voor de Roemeense prijsvechter. De prijs van deze Spring is vooralsnog niet bekendgemaakt, de schatting is dat deze zo rond de 17.500 euro uitkomt. Wat wel zeker is, is dat de bestellingen in het voorjaar van 2021 van start gaan.

Een elektrische versie van de vernieuwde Sandero en Sandero Stepway komt er in elk geval niet, laat Marco Knoot weten. Knoot is sinds november 2019 marketingdirecteur bij Groupe Renault Benelux. “Met de Sandero gaan we terug naar de basis. Klanten zijn in deze tijd pragmatischer en rationeler. De auto is ruim, eenvoudig en betrouwbaar. En dat voor een onverslaanbare prijs.” Bekende formule

Wat dat betreft is er niet zoveel veranderd door de jaren heen. Het begon zo’n 15 jaar geleden met de Logan, waarvan er inmiddels meer dan 7 miljoen verkocht zijn. Vooral in Spanje scoort het merk Dacia al jaren uitstekend. In 2008 kwam de eerste Sandero op de markt, gevolgd door de Stepway in 2009. 2012 was het jaar van generatie II van zowel de Logan als de Sandero. Nu is het tijd voor het volgende hoofdstuk. En de verwachtingen zijn hooggespannen voor de nieuwe Sandero.

De Sandero en Sandero Stepway zijn inmiddels leverbaar. Zoals gezegd niet in een elektrische variant, maar met een 1,0-liter driecilinder turbomotor. Deze TCe 90 kan gecombineerd worden met een handgeschakelde zesbak of met een CVT-automaat. Interessant voor de portemonnee van de rijder is vooral ook de TCe 100 BI-FUEL, de nieuwe driecilinder turbomotor – die rijdt op benzine en LPG – wordt hierbij standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Een start-/stopsysteem is standaard aanwezig op alle uitvoeringen. Voordelen van LPG

De fabrieksgarantie, onderhoudskosten en -frequentie en bagageruimte zijn bij deze LPG-versie gelijk aan de uitvoeringen met benzinemotor. Op gas stoot de nieuwe Sandero gemiddeld 11 procent minder CO2 uit dan met een vergelijkbare benzinemotor. De actieradius is zeer royaal als zowel de LPG-tank als de benzinetank zijn gevuld. Pas […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Dacia schiet uit de startblokken in 2021