Het laatste formule 1 nieuws

"De normale weg om de Formule 1 te bereiken, is meestal F4, F3, F2 en dan F1, bij mij was dat een ander verhaal"

“De normale weg om de Formule 1 te bereiken, is meestal F4, F3, F2 en dan F1, bij mij was dat een ander verhaal”

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Pietro Fittipaldi wil terugkeren in de IndyCar Series in 2021 . De kleinzoon van tweevoudig F1-wereldkampioen en indy500-winnaar Emerson Fittipaldi vervulde afgelopen jaar een reserverol bij het Haas F1-team en reed twee Grands Prix als vervanger van de geblesseerde Romain Grosjean. “IndyCar is het hoofddoel, maar ik wil ook actief blijven in de F1.” Fittipaldi was in 2018 al actief in de Amerikaanse racecompetitie: de Braziliaan maakte zijn opwachting tijdens zes IndyCar-evenementen. Later volgde een korte DTM-carrière en een rol als reservecoureur bij het F1-team van Haas.

“De enige mogelijke rol voor mij in de Formule 1 zou die van testcoureur zijn, aangezien alle stoeltjes voor volgend jaar al zijn vergeven. Ik wil graag aan boord blijven bij Haas, mits dat past met de racecompetitie waaraan ik deelneem in 2021,” vertelde Fittipaldi tegenover Motorsportweek.com.

IndyCar Series het hoofddoel
“Ik wil graag in de Formule 1 blijven. Het doel voor volgend jaar is een zitje in de IndyCar Series. Ik ben eerder actief geweest in dat kampioenschap. Ik voelde me goed in de auto en ben een aantal keer in de top tien gefinisht, ondanks het feit dat ik geblesseerd was. Het zou een ideale situatie zijn als ik een zitje weet te bemachtigen én actief kan blijven als reservecoureur in de Formule 1.”

Overal en nergens
De Braziliaanse coureur erkent dat hij ‘overal en nergens’ in raceauto’s stapt. “Men zegt over mij dat ik in iedere raceauto stap. Dat is wel een beetje zo. Er kwamen verschillende dingen op mijn pad de afgelopen jaren. De normale weg om de Formule 1 te bereiken, is meestal F4, F3, F2 en dan F1. Bij mij was dat een ander verhaal. Het hangt af van timing, sponsoring en de juiste connecties. Uiteindelijk heb ik het toch gered om niet één, maar twee Grands Prix te starten in de Formule 1 , met dank aan Haas.”

De coureur sluit het interview af met een lach: “Ik denk dat niemand voor zijn F1-debuut in meer verschillende competities heeft gereden dan ik!”

Lees het hele artikel op de volgende pagina “De normale weg om de Formule 1 te bereiken, is meestal F4, F3, F2 en dan F1, bij mij was dat een ander verhaal”