Het laatste formule 1 nieuws

Dit is wat AD.nl onderscheidt van andere nieuwssites

Dit is wat AD.nl onderscheidt van andere nieuwssites

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

AD.nl © AD Elke dag bezoeken ruim 3 miljoen gebruikers de website van het AD. Zo blijven zij op de hoogte van het laatste nieuws, oriënteren zich op de aankoop van een nieuwe telefoon of maken lekker het hoofd leeg met grappige filmpjes of de laatste showbizzberichten. Wij brengen een mooie mix van kwalitatief goede journalistiek, luchtige onderwerpen, serviceberichten, maar ook het laatste shownieuws. Wij zijn uniek op het gebied van regiojournalistiek. Rennie Rijpma AD.nl onderscheidt zich volgens hoofdredacteur Rennie Rijpma duidelijk van andere nieuwssites. Het medium bedient het grootste en breedste publiek van alle nieuwsmerken. “AD.nl is voor iedereen. Het is het leukste wat er is; een lezersschare over de volle breedte aan te spreken. Andere media richten zich meer op een specifieke doelgroep. Eigenlijk is dat makkelijker, omdat je beter weet wat je publiek wil. Maar wat wij met AD.nl doen is het moeilijkst en het leukst’’, zegt zij. Rennie Rijpma, hoofdredacteur AD De diversiteit op de site spreekt bezoekers aan. Rijpma: “Wij brengen een mooie mix van kwalitatief goede journalistiek, luchtige onderwerpen, serviceberichten, maar ook het laatste shownieuws. Wij zijn uniek op het gebied van regiojournalistiek. Door de samenwerking met zeven regiotitels en onze eigen regioredacties zijn wij diepgeworteld in bijna alle provincies. Hierdoor kunnen wij vanuit heel het land schakelen. Als er ergens iets groots gebeurt, zijn we binnen een mum van tijd ter plaatse. Onze journalisten kennen de mensen, de sleutelfiguren en de omgeving. Vergaren zo snel de juiste informatie en kunnen in een rap tempo berichten.”

Aan de andere kant kan het AD ook de spotlights op iets kleins richten en het landelijk maken. “Iets leuks dat in bijvoorbeeld Enschede gebeurt, krijgt ineens de volle aandacht”, aldus Rijpma.

Breaking news Nieuws blijft de belangrijkste reden voor mensen om de website te bezoeken, al gebruiken ze die voor veel meer doeleinden. Het belangrijkste nieuws van de dag wordt vaak als beste gelezen. “Bij grote nieuwsgebeurtenissen zien wij ook pieken in het aantal bezoekers. Bij breaking news is er een acute behoefte aan informatie bij ons publiek. Ook als redactie zijn we dan op ons best”, […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Dit is wat AD.nl onderscheidt van andere nieuwssites