Het laatste formule 1 nieuws

Dit zijn de grootste veranderingen aan de F1-bolides in 2022

Dit zijn de grootste veranderingen aan de F1-bolides in 2022

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

De Formule 1 introduceert voor het seizoen van 2022 een nieuwe reeks technische reglementen, met bolides die fundamenteel verschillen van de auto’s waar de afgelopen jaren mee is geracet. De bedoeling van de nieuwe regelgeving is om de coureurs in staat te stellen om veel dichter op elkaar te rijden zonder last te krijgen van vuile lucht en tegelijkertijd de totale kosten te verlagen door de ontwerpen meer te vereenvoudigen.

Na jarenlang onderzoek naar de reglementen voor 2022 is het het doel om de sport eerlijker en duurzamer te maken, maar tegelijkertijd het racespektakel te verbeteren. Hier is alles wat je moet weten over de nieuwe auto’s die in 2022 voor het eerst op de circuits zullen verschijnen. De switch naar 18″ banden

De Formule 1 zal de traditionele 13 inch banden achterlaten om na zo’n dertig jaar trouwe dienst plaats te maken voor een nieuw exemplaar met grotere velgen. Vanaf 2022 rijden de auto’s op 18 inch banden van de Italiaanse bandenfabrikant Pirelli. Waarom? Afgezien van het betere uiterlijk (al valt over smaak te twisten), is de nieuwe compound representatiever voor de auto’s die op de openbare weg rijden.

Pirelli’s nieuwe 18-inch banden, die in 2021 met behulp van testauto’s uitgebreid werden getest door de F1-teams, zullen dezelfde breedte hebben als een jaar eerder, maar hebben wel een grotere diameter. De zijkant zal de grootste verandering ondergaan, waardoor het meer lijkt op banden die we kennen uit het alledaagse straatbeeld. Door de veranderingen aan de banden zullen de auto’s anders reageren op het stuurgedrag, waardoor ze nauwkeuriger zijn dan de voorganger.

Tot nu toe hebben de bandentests alleen maar geleid tot positieve feedback van de coureurs. De banden zouden volgens hen namelijk minder impact hebben op de aerodynamica van de bolides. Deze verhoogde stabiliteit betekent dat er minder focus van de teams nodig is om de vuile lucht aan te pakken, wat resulteert in minder hoge kosten.

Pirelli voorspelt over het algemeen minder snelle slijtage van de banden, waarbij bandenbaas Mario Isola voorspelt dat er volgend jaar tijdens veel van de 23 races maar een pitstop gemaakt hoeft te worden. De overstap […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Dit zijn de grootste veranderingen aan de F1-bolides in 2022