Het laatste formule 1 nieuws

Drive to Survive moet beter: "Persoonlijk haak ik na 15 minuten al af”

Drive to Survive moet beter: “Persoonlijk haak ik na 15 minuten al af”

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Voormalig Formule 1 -coureur Stefan Johansson is niet te spreken over de manier waarop de strijd om de wereldtitel zich in Abu Dhabi ontvouwde. Eerder berichtten we al dat hij vindt dat wedstrijdleider Michael Masi een reeks slechts beslissingen maakte , maar de Zweed is ook bang dat entertainment nu belangrijker gaat worden dan de sport zelf. Eindeloze controverse en polarisatie

Volgens Johansson verdienden zowel Max Verstappen als Lewis Hamilton dit seizoen de wereldtitel, maar hij had graag gezien dat het eerlijk op het circuit besloten zou worden. “In plaats daarvan hebben we nu deze eindeloze controverse en polarisatie” , is hij in zijn blog kritisch op het verloop van de race waarbij Verstappen in de laatste ronde alsnog Hamilton in wist te halen doordat hij op veel nieuwere banden stond na een late safetycar-situatie.

Johansson denkt in ieder geval niet dat Liberty Media , de eigenaar van de Formule 1, er snel over zal klagen. De Formule 1 was dit seizoen populairder dan ooit. “Als dit de richting is die het zal blijven volgen, waarbij entertainment voor de sport komt, dan denk ik dat we ons op zeer gevaarlijk terrein begeven.” Hij zou dan ook niet graag zien dat de Formule 1 een soort autosportversie van de WWE wordt, het worstelen waarbij het vooral show is. Drive to Survive moet betere balans vinden

Ook kritisch is Johansson op de Netflix-serie Drive to Survive. Volgens hem moet de show een betere balans vinden tussen de realiteit van de sport en hoe het wordt afgeschilderd voor de fans. “Persoonlijk haak ik na 15 minuten al af, maar ik kan de impact van het programma niet ontkennen. Het heeft duidelijk geholpen om de populariteit van de Formule 1, vooral in Amerika, te vergroten.”

Toch moet de serie oppassen dat het niet te ver gaat. “Ik begrijp dat sociale media en marketing belangrijk zijn, maar ik zou niet graag zien dat de coureurs veranderen in een soort komieken en clowns in plaats van dappere jonge mannen die op zondagmiddag hun ding doen.”

Lees het hele artikel op de volgende pagina Drive to Survive moet beter: “Persoonlijk haak ik na 15 minuten al af”