Het laatste formule 1 nieuws

Een blik op de toekomst: waar gaat de Formule 1-kalender naar toe?

Een blik op de toekomst: waar gaat de Formule 1-kalender naar toe?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Toen de Formule 1 -kalender voor 2021 bekend werd gemaakt, brak het zweet bij sommige teammedewerkers meteen uit. 23 races, twee triple headers, een zeer uitgebreide kalender dus. Of die races allemaal kunnen worden afgewerkt is door het coronavirus nog onzeker, maar het geeft duidelijk aan wat de ambities zijn van de huidige Formule 1-bazen.

De koningsklasse van de autosport wil meer, meer en nog eens meer races op de kalender hebben. RacingNews365 sprak exclusief met Chloe Targett-Adams, wiens rol bij de Formule 1 officieel de ‘Global Director of Race Promotion’ luidt. Ze speelt een zeer grote rol in het bepalen van de toekomst van de sport en de strategische en commerciële groei van F1. Elk jaar brengt ze pakweg 600 miljoen dollar in het laatje voor de Formule 1, goed voor ongeveer een derde van de totale inkomsten van de koningsklasse.

Ze staat namelijk uitvoerig in contact met de organisatoren van de 23 Formule 1-Grands Prix en voert talloze gesprekken met geïnteresseerde partijen voor nieuwe races verspreid over de hele wereld. Ze is al sinds 2009 werkzaam bij de Formule 1 en fungeerde tot 2017 als de rechterhand van Bernie Ecclestone en verdiende haar sporen in de jaren daarvoor voornamelijk in juridische rollen bij grote bedrijven.

Als een van de eindverantwoordelijken voor het binnenslepen van de nieuwe Grands Prix, vragen we Targett-Adams logischerwijs naar de uitpuilende kalender en de ambities van de Formule 1-bazen. Gaan we in de toekomst door de nieuwe kalender vaker tweedaagse weekenden zien? Meer racedagen betekent natuurlijk meer geld voor de promotors, dus hoe kijken die partijen daar tegenaan?

“Als we het over een tweedaags format hebben, dan praten we over het racen. De Formule 1-weekenden als evenement nemen echter duidelijk drie of soms zelfs vier dagen in beslag. Het draait erom hoe wij het product promoten, wat je de fans aanbiedt tijdens de beleving van dat hele evenement. De sterren van de show zijn natuurlijk de Formule 1-elementen, maar als er genoeg ondersteunend entertainment is, dan maakt het het voor de fans waard om drie dagen te komen.”

Interview gaat verder onder de afbeelding . Niet elk […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Een blik op de toekomst: waar gaat de Formule 1-kalender naar toe?