Het laatste formule 1 nieuws

Een vijfjarige analyse van Liberty Media in de Formule 1

Een vijfjarige analyse van Liberty Media in de Formule 1

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

De overname van Liberty Media van 4,4 miljard dollar in de Formula One Group eind 2016 liet een fundamentele verandering zien in hoe de Formule 1 de komende jaren geleid zou gaan worden. Na vijf jaar nemen we een kijkje in hun opmerkelijke acties en potentiële verbeteringen richting de toekomst. Online strategie

Bij de overname nam Liberty Media onmiddellijk nota van het gebrek aan online aanwezigheid van de autosport. Onder het bewind van Bernie Ecclestone had het management de kracht van het medium om de naam van de sport te verspreiden zowel ondermijnd als verwaarloosd. Zodra Liberty Media een kans zag om zijn bereik via de online omgeving te vergroten, werd een verscheidenheid aan digitale content gecreëerd om nieuwe fans aan te trekken. Door middel van hoogtepunten uit de sessies, quizzen voor de coureurs en een breed scala aan andere ideeën creëerde het een enorme verzamenling aan video-inhoud waar kijkers van konden genieten en leren.

Door gebruik te maken van sociale media op verschillende platforms konden fans het laatste nieuws uit de Formule 1 bekijken en volgen. Korte clips en infographics hielpen hen op de hoogte te blijven en meer kennis op te doen om de race-evenementen beter te begrijpen. Door hun online aanwezigheid te vergroten konden meer fans deze informatie gebruiken om hun eigen content te creëren, zoals entertainment, informatieve en journalistieke stukken om andere liefhebbers van de sport te betrekken. Dit hielp een sneeuwbaleffect te creëren, waardoor het fans jaar na jaar passief kon aantrekken. Groei van het Amerikaanse publiek

Tijdens het Ecclestone-tijdperk had de Formule 1 verschillende pogingen ondernomen om de Noord-Amerikaanse markt aan te boren, maar met weinig succes. De schade door de farcical 2005 Indianapolis Grand Prix was bijna onomkeerbaar.

Na de overname begon Liberty Media met grootschalige veranderingen om deze gewoonte te keren. De introductie van de populaire Netflix-serie Drive to Survive trok de belangstelling van de onbekende kijkers met zijn gestileerde en gedramatiseerde weergave van de Formule 1 als geheel. Door een intieme kijkje te geven op de persoonlijkheden die de autosport omringen, werden fans meer verleid om de sport te bekijken en de […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Een vijfjarige analyse van Liberty Media in de Formule 1