Het laatste formule 1 nieuws

Eindhovens bureau ontwerpt Formule 1-podium en circuitbochten voor race in Mexico

Eindhovens bureau ontwerpt Formule 1-podium en circuitbochten voor race in Mexico

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Autodromo Hermanos Rodriguez in Mexico in 2019 © Getty Images Ze zijn het creatieve brein achter de shows van dj Armin van Buuren en ontwerpen de shows van de grootste dancefestivals ter wereld. Zoals onlangs nog voor het EDC op het autoracecircuit bij Las Vegas, waar bijvoorbeeld zeshonderd lichtgevende drones de lucht in werden gestuurd.

Al maandenlang zijn ze bij het Eindhovense bureau 250K ondertussen aan het werk voor hun eerstvolgende opdracht. Heineken werd vijf jaar geleden één van de wereldwijde partners van de Formule 1 en het biermerk verbindt de naam zo jaarlijks aan diverse wedstrijden op de racekalender. Zoals de races in Portugal, Zandvoort en Monza. Als titelsponsor is Heineken dan onder meer verantwoordelijk voor het podium waarop de prijzen worden uitgereikt.

De bierbrouwer heeft daarom 250K in de arm genomen. Het bedrijf van Kevin Walenciak, Carlo Ruijgers en Sander Reneman behoort al meer dan een decennium tot de wereldtop in de dancewereld. Ze ontwerpen podiums en shows. ,,En we beheren het merk van Armin van Buuren.”

Of Max Verstappen zondag de hoogste trede van het ereschavot kan betreden, is nu nog maar de vraag. Maar als de WK-leider erin slaagt om te winnen staat hij op een ‘Eindhovens podium’. ,,Voor een deel opgebouwd uit hout”, vertelt creatief producent Dennis de Klein (32). Maar voor de Mexicaanse race worden nog veel meer registers opengetrokken.

Het Autodromo Hermanos Rodriguez-circuit in Mexico staat bekend om het stadiongedeelte. De coureurs racen 71 keer door het Foro Sol-stadion met een paar langzame bochten. De vorm van de bochten worden nu voorzien van metersbrede kleurrijke krullen, als onderdeel van een ontwerp van een door 250K in de arm genomen Mexicaanse kunstenaar.

Want de eindverantwoordelijkheid ligt weliswaar bij het bedrijf met het kantoor op Strijp-T in Eindhoven, in alle landen wordt de samenwerking gezocht met plaatselijke kunstenaars. Zo werd voor het artwork tijdens de race op Zandvoort samengewerkt met de in Zuid-Afrika geboren Nederlandse beeldend kunstenaar Joseph Klibansky. Ook de meterslange banners met subtiele en minder subtiele verwijzingen naar de bierbrouwer zijn in Mexico uitgerust met het Mexicaanse onderwerp.

Van 250K zijn werknemers in Mexico aanwezig, terwijl een creatief […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Eindhovens bureau ontwerpt Formule 1-podium en circuitbochten voor race in Mexico