Het laatste formule 1 nieuws

F1 Zandvoort: 1,2 miljoen racefans in bestand

F1 Zandvoort: 1,2 miljoen racefans in bestand

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Meer dan een miljoen mensen willen graag naar de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort. De organisatie heeft al deze mensen in bestand en mailt, sms’t of appt nog over de races die komende jaren plaatsvinden.

Het waren ‘maar’ zeventigduizend mensen per dag die afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag op het circuit van Zandvoort terecht konden. Eigenlijk hadden dat er dertigduizend meer moeten zijn als er corona verder weg was geweest. Deze groep en honderdduizenden anderen maken komende jaren alsnog kans op een zitplaats aan het circuit.

De CEO van de internationale Formula 1-organisatie zegt dat het Nederlandse festival de lat hoger heeft gelegd voor alle andere landen en steden die de races onderdak bieden. Een belangrijke reden daarvoor is de wijze waarop technologie werd ingezet als smeerolie voor, tijdens en na het racefeest.

Van alle 1,2 miljoen belangstellenden zijn bijvoorbeeld de e-mailadressen bekend. In de aanloop naar de races van dit weekend kregen alle tweehonderdduizend bezoekers e-mail ter voorbereiding en inspiratie. In die mails kregen ze ook de optie hun mobiele gegevens te delen. Daarmee kon de organisatie hen ter plekke informeren en antwoorden geven op vragen. Die communicatie verliep van per sms en Whatsapp.

“Mobiele berichten zijn interactief en klantvriendelijker voor de mensen op het circuit”, vertelt CEO Jeroen Van Glabbeek. Zijn bedrijf CM.com leverde het systeem voor de mobiele berichten en het dataplatform achter de tickets. Daarnaast regelden de Brabanders de betalingen van de entreebewijzen en de financiële transacties bij de horeca op het circuit. Alle geldstromen dus. Behalve dan die 26 minuten op vrijdag dat een deel van de betaalterminals bij de barren het niet deed. Door een menselijke fout zat er een ‘plafond’ in de terminals, die bereikt werd omdat de horeca op volle toeren draaide.

“Er waren honderden barren met onze kassa’s. We hadden vijf soorten kassa’s meegenomen. Een deel daarvan draaide op de nieuwste technieken.” Twee soorten om precies te zijn. De eerste groep betrof een handheld zoals je die wel vaker in de horeca ziet. Het verschil tussen dit mobiele PoS-systeem en de meer gebruikelijke zit het feit dat barpersoneel bestellingen kon aannemen én direct […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina F1 Zandvoort: 1,2 miljoen racefans in bestand