Het laatste formule 1 nieuws

Heineken vijf jaar partner van F1: “Men staat open voor onze suggesties”

Heineken vijf jaar partner van F1: “Men staat open voor onze suggesties”

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Het is alweer vijf jaar geleden dat Heineken in de Formule 1 stapte . In 2016 was het bekende groene logo met de witte letters en de rode ster voor het eerst langs de baan te zien bij de Grand Prix van Canada, later dat jaar maakte het biermerk in het Italiaanse Monza zijn debuut als titelsponsor van een Grand Prix. Een potentiële gamechanger, zo werd de komst van Heineken in de koningsklasse van de autosport door veel marketingdeskundigen genoemd. Het Nederlandse bedrijf had als sponsor van onder andere de Champions League immers ruimschoots zijn sporen verdiend op het gebied van fan engagement.

“Ik ben allereerst enorm blij dat we die toch wel stoere stap destijds gemaakt hebben”, kijkt Hans Erik Tuijt, die de wereldwijde sponsoractiviteiten bij Heineken overziet, tegenover Motorsport.com terug op de beslissing om partner te worden van de Formule 1 . “Het was best een grote stap voor Heineken om de autosport in te gaan.”

“Maar het gaat er niet alleen om dát je het doet, hoe gaat er ook om hóe je het doet”, vervolgt Tuijt. “We hebben gemerkt dat we met onze When You Drive, Never Drink-campagne veel indruk hebben gemaakt. Er moest natuurlijk ook geen enkel misverstand bestaan over onze positie [als het gaat om alcohol en verkeer].” De When You Drive, Never Drink-campagne gaat een stap verder dan wat men bij Heineken gewend was. Tuijt: “We hebben het altijd over ‘Enjoy Responsibly’. Maar toen was er ineens een commercial waarin Sir Jackie Stewart acht keer nee zegt tegen een flesje Heineken. Dat was voor ons wel even wennen in het begin! Net als om overal een grote rode streep door een Heineken-fles te zien staan. Maar dat we zo duidelijk stelling namen, werd wel gewaardeerd. Ook door niet-Formule 1-fans.”

Heineken, dat met de sponsoring vooral in landen als Mexico, Brazilië en China terrein hoopte te winnen, is tevreden over wat vijf jaar Formule 1-aanwezigheid het bedrijf heeft opgeleverd. “We wilden met 200 miljoen nieuwe consumenten in contact komen en dat is gelukt”, constateert Tuijt. “Daarnaast heeft de Formule 1 geholpen om nog meer als een […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Heineken vijf jaar partner van F1: “Men staat open voor onze suggesties”