Het laatste formule 1 nieuws

Het laatste sportmarketingnieuws: Univé nieuwe sponsor van PSV

Het laatste sportmarketingnieuws: Univé nieuwe sponsor van PSV

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

In de week waarin de UEFA aangaf alle opties open te houden wat betreft de locatie voor het EK van 2021, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten. Univé en PSV willen sport toegankelijk maken voor iedereen

PSV is een samenwerking aangegaan met Univé dat Official Sponsor wordt bij de club. De verzekeraar heeft zich voor minimaal drie seizoenen verbonden aan PSV. Beide partijen zullen de komende jaren samen optrekken om sport toegankelijk te maken voor iedereen. Om de start van het partnership aan te kondigen lanceren Univé en PSV een commercial met Guus Meeuwis in de hoofdrol. Hij brengt een ode aan de ‘supporters’, als Supporter van Sport en Supporter van PSV.

René van Gils, bestuurder van Univé Zuid-Nederland, is blij met PSV een krachtige partner in sport in het zuiden te hebben gevonden. “De club staat nauw in contact met haar fans, de stad en de regio, op een manier die vergelijkbaar is met Univé als coöperatie. Dat geeft een solide basis om samen initiatieven op te zetten die onder andere sport toegankelijk maakt voor iedereen.”

“Wij zijn ontzettend trots dat een grote organisatie als Univé zich aan onze club heeft verbonden”, reageert Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV. “Door samen op te trekken zullen we elkaar gaan versterken. We zijn daarnaast dankbaar voor het vertrouwen dat Univé in PSV heeft. Ik ben ervan overtuigd dat we samen mooie resultaten gaan boeken.” Under Armour verkoopt MyFitnessPal voor 345 miljoen dollar

Under Armour kondigde deze week aan dat het MyFitnessPal voor 345 miljoen dollar gaat verkopen aan private equity bedrijf Francisco Partners. De app waarmee gebruikers hun voeding en workouts kunnen bijhouden werd in 2015 nog gekocht door Under Armour voor 475 miljoen dollar. Ook de sportapp Endomondo gaat het Amerikaanse sportmerk aan het einde van dit jaar verkopen.

MyFitnessPal heeft momenteel wereldwijd meer dan 200 miljoen gebruikers, maar Under Armour wil van het platform af om meer focus op de kerntaken aan te brengen. Volgens The Financial Times was de zogenaamde connected fitness division […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Het laatste sportmarketingnieuws: Univé nieuwe sponsor van PSV