Het laatste formule 1 nieuws

Het laatste sportmarketingnieuws: Virtuele Vuelta-etappe in Breda

Het laatste sportmarketingnieuws: Virtuele Vuelta-etappe in Breda

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

In de week waarin de Washington Redskins onder druk van sponsors, aandeelhouders en de publieke opinie bekendmaakten hun clubnaam te veranderen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten. Virtuele Vuelta-etappe in Breda

In de week dat de Vuelta d’Espana Nederland zou aandoen, maken de gemeente Breda en Brabant Sport het voor iedereen mogelijk de etappe Breda-Breda virtueel vanuit huis te rijden. De etappe Breda-Breda was opgenomen in La Vuelta Holanda, maar de Spaanse wielerronde doet vanwege het coronavirus Nederland niet aan dit jaar. Als alternatief is samen met softwareontwikkelaar Bkool (o.a. betrokken bij de virtuele Ronde van Vlaanderen) een alternatieve route van 30 kilometer vastgelegd met daarin hoogtepunten van Breda en omliggende gemeenten in West-Brabant. Deze etappe is voor iedereen in 3D én via video te rijden. Van 10 tot en met 16 augustus is dit exclusieve parcours gratis online beschikbaar.

Op de laatste dag krijgen 75 wielerfans de mogelijkheid de tocht virtueel te fietsen met oud-renner Lars Boom. Dat gebeurt dan op fietstrainers en spinningbikes voor een groot scherm in de Koepel in Breda. Accepteer (meer) cookies om deze content te zien

Deze content is niet zichtbaar omdat er met een embed van bijvoorbeeld Twitter, Facebook of Instagram cookies geplaatst kunnen worden. Je hebt ons geen toestemming gegeven om deze cookies te mogen plaatsen. Formule 1 werkt samen met Zoom aan virtuele fanbeleving

De Formule 1 is een samenwerking aangegaan om het allereerste virtuele hospitality product aan te bieden. Tijdens de Steiermarkse Grand Prix was er voor het eerst een virtueel alternatief voor de ‘Paddock Club’. De echte Paddock Club biedt gasten een kijkje bij de teamgarages met uitzicht op de start- en finishlijn en de pitstraat. Ook inbegrepen is toegang tot het backstagegebied met exclusieve interviews met chauffeurs en rondleidingen door de pitstraat. De virtuele variant biedt liefhebbers een kijkje achter de schermen, live updates en analyses van voormalig F1-coureurs en andere beroemdheden.

In het restant van het seizoen zullen er meer speciale fanengagement activaties via Zoom gaan plaatsvinden, waarbij ook sponsors betrokken […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Het laatste sportmarketingnieuws: Virtuele Vuelta-etappe in Breda