Het laatste formule 1 nieuws

Hoe deze Nederlandse ondernemer een vaste klant werd in de Formule 1-paddock

Hoe deze Nederlandse ondernemer een vaste klant werd in de Formule 1-paddock

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

In Vriezenveen ligt het wel gestructureerde bedrijf van Ron Reinders, Racetrailer.com. De naam van het bedrijf zegt alles over de corebusiness van het Nederlandse bedrijf. Racetrailer.com maakt en levert namelijk racetrailers aan teams in bijna alle raceklassen ter wereld, zo ook aan Formule 1-teams. RacingNews365 ging op bezoek bij het bijzondere bedrijf en sprak er met oprichter Reinders die uitgebreid de tijd nam om terug te blikken op de begin jaren van zijn bedrijf.

Reinders belandde al op jonge leeftijd in de marketing van de sportwereld, waar hij in de atletiek onder andere campagnes maakte met Carl Lewis. Al vrij snel maakte Reinders vanuit de marketing in de atletiekwereld de overstap naar de marketing in zijn favoriete tak van de sport, de autosport. Zo was hij actief als TV-commentator voor RTL en was hij marketingmanager bij de auto-importeur PON, waaronder toen ook BBS velgen viel. Met BBS zette Reinders onder andere een samenwerking op met Huub Rothengatter.

“Samen met Huub sloot ik een deal voor BBS velgen voor Jos Verstappen die op dat moment bij Arrows in de Formule 1 reed. Dat was eigenlijk mijn eerste ingang in de Formule 1. Zo ging ik ook weleens naar de Grands Prix toe en organiseerde we speciale eventdagen. Zo reden we nog weleens met een Ferrari F1 V12-bolide door het banden en wielen magazijn”, aldus Reinders die nog zichtbaar nageniet van zijn de georganiseerde actie.

“Zo’n acties hebben we behoorlijk vaak opgezet en dat kwam eigenlijk voort uit ervaringen die ik eerder in mijn carrière had op gedaan bij Adidas. Ik durfde het aan om speciale marketingevenementen op te zetten en gelukkig geloofde men bij PON ook in mijn ideeën en die pakten ook nog eens goed uit! Zo hebben we ook een speciale dagen opgezet met Olav Mol en de dubbelganger van Michael Schumacher . Van te voren hadden we in de uitnodiging naar onze klanten bekend gemaakt dat er een speciale gast zou komen. Doordat BBS ook Ferrari sponsorde dacht men natuurlijk dat Schumacher zou komen.”

Het interview gaat verder onder de fotoserie “Dat was natuurlijk niet zo, maar Frank Saasen […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Hoe deze Nederlandse ondernemer een vaste klant werd in de Formule 1-paddock