Het laatste formule 1 nieuws

Hoofdsponsor Dutch GP maakte zich toch wel even zorgen over Zandvoort

Hoofdsponsor Dutch GP maakte zich toch wel even zorgen over Zandvoort

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dutch Grand Prix Na 36 jaar stond de Grand Prix van Nederland begin september weer op het programma. Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Sponsorship, vindt dat het evenement één grote reclame voor Nederland was. In gesprek met Motorsport vertelt de directeur dat hij toch wel gespannen was, maar terugkijkt op een geslaagd weekend.

“De hele Formule 1 was lyrisch over het feit dat we drie dagen lang zo’n mooi en enthousiast publiek hadden”, vertelt Tuijt. De hoofdtribune tegenover de pitsstraat was geheel oranje gekleurd, met hier en daar een uitzondering. Directeur Tuijt daarover: “De beelden van al die oranje fans op de tribunes gingen de hele wereld over. Ik denk dat de Dutch Grand Prix één grote reclame voor Nederland – en daarmee ook Heineken – was.”

De logistieke kant van Zandvoort was in aanloop naar het evenement ook altijd onderwerp van gesprek. Zo zouden de wegen rondom het circuit niet afdoende zijn en zou het circuit te krap zijn geweest voor alle hospitality-units van de teams. Uiteindelijk heeft de organisatie samen met de overheid ervoor gezorgd dat er geen grote problemen waren: “Logistiek was het ook allemaal fantastisch geregeld. Zo’n 30.000 racefans kwamen met de fiets naar het circuit.” geeft Tuijt aan. Nerveus in aanloop naar Dutch GP

De director Global Heineken Sponsorship Hans Tuijt vervolgt: “Ik was een week voor de Dutch Grand Prix naar België gereden om te kijken hoe de coronamaatregelen daar werden toegepast” zegt hij. “In Spa regende het en was het één grote ellende qua verkeer. Toen ik terug reed, maakte ik me toch wel even zorgen. Maar een week later liep het allemaal als een trein. Dus mijn complimenten aan de organisatie van de Dutch Grand Prix.”

Heineken had van tevoren een groter evenement in gedachten, maar gezien de maatschappelijke situatie moest het een tandje soberder. Het land stond even op zijn kop toen leek of Zandvoort een verkapt festival zou worden. De enige optie was om te snijden in het programma: “Het was [een feest] met de handrem erop, want het idee was natuurlijk om er een nog groter festival van te […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Hoofdsponsor Dutch GP maakte zich toch wel even zorgen over Zandvoort