Het laatste formule 1 nieuws

Jaaroverzicht 2021: Dit vonden jullie het interessantst

Op het gebied van nieuws lag jullie interesse dit jaar vooral bij de watersnood waar Limburg deze zomer mee te kampen kreeg.

Code rood
Half juli werd Limburg overspoeld. Door hevige regenval liepen delen van Zuid-Limburg op dinsdag 13 juli onder water. De hoosbuien bleven hangen, de regen bleef vallen. Het KNMI kondigde code rood af voor Limburg en waarschuwde dat de vloedgolf nog moest komen. Valkenburg kwam grotendeels onder water te staan en door hoge waterstanden in de rivieren en beken trok de rampspoed in de dagen die volgden, langzaam richting het noorden van de provincie.

L1 werd rampenzender en zorgde via de radio voor een continue stroom aan informatie voor inwoners van de getroffen gebieden. Tijdens rampspoed weten jullie onze site en app goed te vinden, bleek al snel. De liveblogs die wij in juli over de watersnood maakten, braken alle bezoekrecords. Met als hoogtepunt, of misschien is dieptepunt een beter woord, vrijdag 16 juli.

Razend hoogwaterlint trekt door Limburg
Valkenburg had de vloedgolf op dat moment net achter de rug. Aan het begin van de vroege ochtend begon het waterpeil daar voorzichtig te zakken waardoor de inwoners een glimp op konden vangen van de immense schade die de kracht van het water in Valkenburg had aangericht. Maar het razende hoogwaterlint trok op die dag langzaam naar het noorden toe. Steeds meer Limburgers kregen daardoor met het hoogwater te maken.

Om 6:00 uur in de ochtend wekte de politie inwoners van Roermond met megafoons en sirenes voor een vervroegde evacuatie. Door de dag heen las je in ons liveblog hoe Zuid-Limburg opkrabbelde, Midden-Limburg zijn hart vasthield en Noord-Limburg zich opmaakte voor de vloedgolf die nog moest komen. Lees het liveblog hier terug . Opruimen Valkenburg Foto: L1 (Tim van der Weerden) Bezoekersrecord
Vrijdag 16 juli was de dag dat heel Limburg te maken had met het hoogwater: in nasleep, hectiek of voorbereiding. Nooit eerder werd een artikel op 1Limburg zo vaak gelezen. Ruim 545.000 keer. En dat is echt heel erg veel. Ter vergelijking: dat aantal ligt ongeveer vijf zo hoog als een uitzonderlijk goed gelezen […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Jaaroverzicht 2021: Dit vonden jullie het interessantst