Het laatste formule 1 nieuws

Kai Ebel kritisch: 'Coureurs hebben allemaal hetzelfde algemene marketingpraatje'

Kai Ebel kritisch: ‘Coureurs hebben allemaal hetzelfde algemene marketingpraatje’

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Volgens Formule 1-journalist Kai Ebel zijn de coureurs in de Formule 1 ‘te klinisch’ geworden in hun communicatie met de media. Wel noemt hij Max Verstappen , Nico Hulkenberg en Sebastian Vettel als voorbeelden die nog wel echt een persoonlijkheid laten zien tijdens interviews.

Ebel zal na de Grand Prix van Abu Dhabi zijn microfoon aan de wilgen hangen en na meer dan 30 jaar als Formule 1-reporter voor het Duitse RTL, zullen hij en RTL vertrekken uit de koningsklasse. Volgens Ebel is er over de jaren heen een grote verandering geweest die hem is opgevallen: de manier is waarop de coureurs en aanwezige beroemdheden met de media praten tijdens een raceweekend. ”Over het algemeen zijn de uitspraken allemaal een beetje hetzelfde nu en is het allemaal een beetje hetzelfde algemene marketingpraatje,” vertelde Ebel tegenover Sportjournalist . ”Over de jaren heen is het allemaal veel klinischer geworden. Er waren steeds minder en minder echte karakters, dus als er dan twee van het aan vechten waren, was je altijd blij. Maar dan dan raakte iedereen bij de F1-teams weer volledig in paniek met de handen boven het hoofd als een coureur in de media dingen zei die eventueel negatief opgevat konden worden.”

”Maar dat is juist waarom de fans Formule 1 kijken,” vervolgt de Duitser. ”Juist vanwege die emoties. Daarom hield iedereen zo van Michael Schumacher. Maar er waren altijd wel een paar andere coureurs die lekker bot en recht door zee waren. Max Verstappen, Nico Hulkenberg, die waren altijd heel erg leuk. Ook Sebastian Vettel spreekt graag lekker duidelijke taal.”

Lees het hele artikel op de volgende pagina Kai Ebel kritisch: ‘Coureurs hebben allemaal hetzelfde algemene marketingpraatje’