Het laatste formule 1 nieuws

Manager Verstappen: 'Miljoenendeal NENT laat zien wat Max teweegbrengt in Nederland'

Manager Verstappen: ‘Miljoenendeal NENT laat zien wat Max teweegbrengt in Nederland’

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Max Verstappen is al jaren razend populair in Nederland, maar wordt in het buitenland ook steeds populairder. Er komen dan ook regelmatig sponsorverzoeken binnen bij Raymond Vermeulen. Voor Verstappen en zijn manager telt echter maar één ding: het winnen van het wereldkampioenschap.

Onlangs kondigde de Formule 1 aan dat de uitzendrechten van de Formule 1 vanaf 2022 in handen zullen zijn van de Nordic Entertainment Group. Deze Scandinavische partij betaalt naar verluidt ruim dertig miljoen per seizoen, een flinke investering dus. Raymond Vermeulen, de manager van Max Verstappen, vindt het echter helemaal niet gek dat er zoveel geïnvesteerd wordt. “Juist die deal, met al die miljoenen, laat zien wat Max teweegbrengt in Nederland. Zoals de Grand Prix in Zandvoort die er komt, omdat Max Verstappen meedoet. En ook nog eens vooraan”, vertelt Vermeulen in gesprek met de Telegraaf .”De Formule 1-leiding ziet zelf natuurlijk ook dat dankzij Max het hele model van de sport beter wordt, niemand zit te wachten op weer een saai seizoen.”

Artikel gaat verder onder video Exclusiviteit

Verstappen heeft momenteel vier persoonlijke sponsoren: AlphaTauri (het kledingmerk van Red Bull), CarNext, Jumbo en Ziggo. Dit komt doordat Verstappen niet zomaar met iedereen in zee gaat. Daarnaast werkt de Nederlander geregeld samen met G-Star Raw, waar hij regelmatig zijn eigen collectie heeft. “Vorige week kreeg ik toevallig nog een verzoek, of Max een kortstondige deal wil doen. Daar zijn we juist heel terughoudend in. Met de partners die we hebben zijn we blij en we willen hen ook een zekere exclusiviteit bieden”, othult de manager. Authenticiteit Verstappen

Verstappen wordt steeds populairder, ook dat is volgens Vermeulen erg simpel. “Max doet geen kunstjes, dat is juist zijn kracht. Hij is authentiek, daarom is hij zo populair. Je moet hem in zijn natuurlijke kracht laten komen. Maar voor alle zaken geldt dat Max altijd het laatste woord heeft”, benadrukt Vermeulen. “Niet iedereen zal het altijd met hem eens zijn, maar hij is wel zichzelf. Al die aanvragen en promotie-dingen zijn leuk, maar het sportieve aspect staat voorop. Wij moeten kampioen worden. Dat is het belangrijkste. En niet één keer.”

Lees het hele artikel op de volgende pagina Manager Verstappen: ‘Miljoenendeal NENT laat zien wat Max teweegbrengt in Nederland’