Mario Party Superstars Review – Hét bordspel van het jaar?

Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mario is werkelijk van alle markten thuis. Naast zijn platformavonturen scheurt hij er regelmatig op los in Mario Kart, sport hij als een malle, knokt hij in Smash Bros. en meer. Ook houdt Mario van een feestje, want met Mario Party Superstars komt alweer het twaalfde deel in de serie uit. Lees alles over dit bordspel in deze Mario Party Superstars review. Een feest van herkenning

Met Mario Party Superstars komt de franchise voor de tweede keer naar de Nintendo Switch. Waar eerder Super Mario Party al naar de console kwam voor een heerlijk feestje, is het nu tijd voor een aantal klassiekers. De content van Super Mario Party loog er niet om. Met tien karakters kon je spelen op acht speelborden en strijden in maar liefst 80 minigames. Superstars gaat hier soms overheen, maar levert op sommige vlakken ook wat in op deze aantallen.

Toch is de game een absolute aanrader voor een goede feestavond. Mario Party Superstars is namelijk een viering van de partygame, waarin allemaal bekende minigames en andere elementen uit voorgaande titels voorbij komen. Het beste van de Mario Party games duiken op in de verzameling, allemaal in een geheel vernieuwd grafisch jasje. Ergens is deze Mario Party game dus een enorme remake van de bekendste minigames. Bij een remake hoort natuurlijk een facelift en we weten allemaal dat Nintendo daar ontzettend goed in is. Games als Donkey Kong Country Tropical Freeze en Super Mario 3D World waren eerder al aan de beurt en nu krijgen de elementen uit de Mario Party franchise dezelfde behandeling.

Nintendo bewijst maar weer dat tijd geen rol speelt, want alles in Mario Party Superstars ziet eruit alsof het een game is die compleet nieuw is opgebouwd. Vooral op de nieuwe Nintendo Switch OLED springen de kleuren van je scherm af op de verschillende borden die de game je voorschotelt. De minigames lopen daarbij heerlijk soepel in 1080p resolutie met een stabiele framerate, die zelfs in de handheldmodus of tafelmodus voor een waar feestje zorgt. De besturing van de game is verder te vergelijken met die van Super Mario Party. Dat betekent […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Mario Party Superstars Review – Hét bordspel van het jaar?