Het laatste formule 1 nieuws

NEP start #UPNEXT Experience Tour voor het vinden van nieuwe collega’s

NEP start #UPNEXT Experience Tour voor het vinden van nieuwe collega’s

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

NEP gooit op donderdag 2 december de deuren van de vestiging op het Media Park in Hilversum open voor iedereen die bij het mediatechnologiebedrijf wil gaan werken. Met een exclusief kijkje achter de schermen hoopt NEP meer dan 150 nieuwe medewerkers binnen te halen.

Toen de coronacrisis uitbrak, kreeg de mediasector eerst een paar moeilijke maanden te verwerken. Maar al gauw trok de markt flink aan en kreeg NEP het drukker dan ooit. ‘Door te innoveren zijn we er sterk uitgekomen, we hebben nieuwe markten aangeboord’, vertelt Ralf van Vegten, nu nog Managing Directorvan de Nederlandse NEP-poot, maar inmiddels benoemd in de top van het wereldwijde concern als Head of Global Product Marketing. Met die nieuwe markten bedoelt Van Vegten onder meer het faciliteren van kleine en grote virtuele evenementen voor bedrijven en overheden, dankzij corona (thuiswerken, minder mensen bijeen) een groeimarkt. NEP is groot geworden in de televisiewereld, maar mediatechnologie is tegenwoordig allang niet meer beperkt tot de programma’s op de buis.

Groei

De innovaties en veerkracht van de Nederlandse tak maakten indruk op de NEP-concernleiding. Van Vegten: ‘We kregen extra geld ter beschikking, een soort ‘oorlogskas’, om overnames te kunnen doen. NEP heeft voor het hele concern een nieuwe strategie uitgezet, waardoor het streven is om alle onderdelen van het proces, van de camera’s tot het afleveren van het product bij de kijkers thuis, in eigen beheer te hebben en te ontwikkelen. We zijn op overnamepad gegaan en we hebben het afgelopen jaar ook een aantal nieuwe grote tv-contracten gewonnen, zo hebben we Stoneroos gekocht en mogen we bijvoorbeeld drie studio’s maken voor de Nordic Entertainment Group, die onder meer de Formule 1 gaat uitzenden. Ook spelen we een rol bij de ontwikkeling en realisatie van Avastars, een nieuw format van John de Mol.’

Volop werk dus, en daar heeft het bedrijf een flink aantal nieuwe collega’s voor nodig. Van Vegten: ‘Ons bedrijf heeft wereldwijd 4800 medewerkers, de vestiging in Nederland bestaat uit 900 mensen in vaste dienst en ongeveer 400 freelancers. We zoeken nu ruim 150 nieuwe collega’s, waaronder talenten voor meer dan 50 verschillende functies. Dat […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina NEP start #UPNEXT Experience Tour voor het vinden van nieuwe collega’s