Het laatste formule 1 nieuws

Onthuld: Dit is wat we weten over de nieuwe F1-motoren

Onthuld: Dit is wat we weten over de nieuwe F1-motoren

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

De gesprekken over de nieuwe motor voor de Formule 1 gaan almaar door, waarbij het doel is om nieuwe grote namen als Audi of Porsche aan te trekken, maar tegelijkertijd de bestaande motorfabrikanten tevreden te houden. Hoe de F1 dat tracht de doen? RacingNews365 praat je bij over de huidige stand van zaken en over de technische aspecten waar nu over gesproken wordt. Wanneer werd er voor het laatst gesproken?

De laatste (officiële) meeting over de toekomstige motorreglementen vond plaats tijdens het Grand Prix-weekend in Monza. Op zondagmorgen werden verschillende thema’s besproken in de aanwezigheid van Mercedes , Ferrari , Renault en Honda (RN365 begreep dat laatstgenoemde onofficieel aanschoof), aangevuld met Porsche en Audi, beiden onderdeel van de Volkswagen Group dat graag wil weten welke koers de F1 wenst te varen.

Een korte update van de F1 en de FIA gaf destijds aan dat men de gesprekken als ‘bemoedigend’ had ervaren en dat er in een later stadium een meer uitgebreid statement naar buiten zou worden gebracht. Dat is tot op heden niet gebeurd. Dat betekent echter niet dat er niks bekend is over wat er besproken is. Hoe anders gaan de motoren zijn?

Een van de belangrijkste punten van afgelopen bijeenkomst was het principeakkoord over het afschaffen van de MGU-H. Het complexe motoronderdeel stond eerder al op de nominatie om afgeschaft te worden om het voor Porsche aantrekkelijker te maken om toe te treden, maar toen de autobouwer de keutel introk, schaarden de bestaande teams zich weer massaal achter de MGU-H.

Nu echter hebben de bestaande fabrikanten ermee ingestemd om de MGU-H alsnog te laten vallen, mits er tenminste nieuwe fabrikanten toetreden tot de sport. Gebeurt dat niet, dan vreest men dat men veel tijd en geld heeft weggegooid.

Om het vermogensverlies door het afschaffen van de MGU-H te compenseren, liggen er plannen op tafel om het elektrisch vermogen van de MGU-K op te hogen van 120 kWh naar 350 kWh, zo heeft RacingNews365 begrepen.

Los hiervan kan energie worden teruggewonnen door ofwel vierwielaandrijving (maar enkel op de rechte stukken), of door tweewielaandrijving. Er wordt gekeken naar de mogelijkheid om actieve aerodynamica […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Onthuld: Dit is wat we weten over de nieuwe F1-motoren