Het laatste formule 1 nieuws

Out.of.Home Shops Jaaroverzicht deel 1

Out.of.Home Shops Jaaroverzicht deel 1

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Supermarkt en foodservice ontmoeten elkaar steeds vaker. Ook in 2016 wordt dit weer meer dan duidelijk.

In januari kondigt Jumbo namelijk de overname van alle La Place -vestigingen aan. Het supermarktconcern ziet veel kansen voor de restaurantformule. Andersom is La Place-ceo Bart van den Nieuwenhof ook bijzonder blij met de overname van La Place door Jumbo.

Nog meer nieuws van Jumbo in de out-of-home branche. Jumbo-ondernemers René Puts en Ralf Janssen openen namelijk een vernieuwde Subway in Maastricht. Het zal niet bij een vestiging blijven. De supermarktmannen worden multifranchiser bij de broodjesketen.

Begin 2016 neemt Takeaway.com , moederbedrijf van Thuisbezorgd het bedrijf Food Express over. De overname moet het bedrijf een stevigere positie geven in Duitsland. Het zal niet de enige keer zijn dat Thuisbezorgd dit jaar in het nieuws komt.

De van oorsprong Duitse formule BackWerk spreekt grote ambities uit in Nederland. De Duitse broodformule opent in maart drie nieuwe vestigingen: in Amsterdam, Leiden en in Rotterdam. Later dit jaar worden er nog eens vijf winkels in ons land geopend.

Cateraars sleutelen in 2016 flink aan hun assortiment en komen met nieuwe concepten. Zo gaat SAB Catering zich met de nieuwe broodlijn ‘Vol Smaak’ op gemak richten. Bedrijfsmedewerkers kunnen het verse brood niet alleen in het bedrijfsrestaurant opeten, maar ook bestellen voor thuis. Het broodje dat ze tussen de middag opeten, kunnen ze aan het begin van de week bestellen voor hun ontbijt of lunch in het weekend.

Bilder & De Clercq gaat begin 2016 haar tweede levensfase in met enkele veranderingen én een herlancering van de ‘Walls’-bestelschermen, wellicht op landelijke schaal.

De Horecava heeft in 2016 voor het eerst een aantal pop-uprestauramnts toegevoegd en een festivalplein. De pop-up restaurants van de Bierfabriek en Mama Kelly behoren samen met de foodtrucks van het Horecava Festival onmiskenbaar tot de smaakmakers van de Horecava 2016.

Melkschuimmachine Lattiz , een innovatie van FrieslandCampina, wordt in januari door Out.of.Home Shops uitgeroepen tot Beste Introductie van 2015 . Ook vier andere producten vallen in de prijzen waaronder Gouda’s Glorie Superieur frituurolie en Coca-Cola life.Nederland blijkt in 2016 populair voor buitenlandse ketens . Wat hebben De Burgerij, Vapiano, EXKi, Ellis […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Out.of.Home Shops Jaaroverzicht deel 1