Het laatste formule 1 nieuws

Processen elke dag verbeteren met ‘Intelligent Edge’

Processen elke dag verbeteren met ‘Intelligent Edge’

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

“Op het gebied van racen kun je elke dag iets verbeteren. Er is altijd ruimte voor verbetering en ik denk dat dat geldt voor elk aspect van het leven.” Een opmerkelijke uitspraak van meervoudig F1-wereldkampioen Lewis Hamilton. Hij is actief in een dermate technologisch geavanceerde wereld dat je zou denken dat er is nog amper ruimte is voor verbetering. Maar die is er wel en dan met name dankzij data. Tijdens ontwikkeling, testen en de races zelf verzamelen teams terabytes aan data, die ze uiteindelijk gebruiken om nog weer snellere rondes te klokken.

Het is zeker niet alleen de Formule 1 die leeft op data. Er is nauwelijks nog een sector waar data niet de brandstof is voor de bedrijfsprocessen. Integendeel, veel organisaties creëren meer data dan ooit. En om niet helemaal in al die data te verdrinken, kijken ze met hoge verwachtingen naar Edge-technologieën. Met deze technologieën gebruik je rekenkracht op de plek waar data verzameld wordt, aan de rand van het netwerk. Zo beperk je latency en druk op centrale datacenters. En uiteindelijk levert het een aanzienlijke betere gebruikerservaring en poteniele kostenbesparing op. Toenemende rol van de Edge

Uit een onderzoek vorig najaar komt naar voren dat de mate waarin organisaties erin slagen toegevoegde waarde uit data te halen, steeds afhankelijker wordt van hun vermogen om data aan de Edge te verzamelen, te verwerken, op te slaan en te analyseren. IT-professionals gaven aan dat ze erkennen dat het analyseren van realtime data dichter bij de Edge meer efficiëntie en inzichten met zich meebrengt, wat leidt tot betere bedrijfsresultaten. Groeiend gevoel van urgentie

Volgens het onderzoek maakt 72 procent al actief gebruik van Edge-technologie om nieuwe resultaten te boeken. 16 procent gaf aan dit in 2021 te gaan doen. Ook is er een groeiend gevoel van urgentie (82 procent) om een geïntegreerd systeem te implementeren dat data aan de Edge verwerkt. 33 procent van de IT-beslissers wereldwijd zegt dat hun systemen de grote hoeveelheden data niet aankunnen. 28 procent van hen geeft aan de data niet snel genoeg te kunnen verwerken om adequaat actie te kunnen ondernemen. Bijna […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Processen elke dag verbeteren met ‘Intelligent Edge’