Het laatste formule 1 nieuws

Red Bull valt hard, Ferrari bar en boos

Red Bull valt hard, Ferrari bar en boos

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

© AP De betrouwbaarheid van Red Bull Racing

Een miniseizoen aftrappen met twee uitvallers, dan gaat er iets goed fout. Niet door crashes, maar door technisch malheur. En naar de exacte oorzaak wordt nu in alle haast gezocht, want zondag wacht de volgende race alweer, in hetzelfde decor. Max Verstappen stond héél snel weer in de garage, Alexander Albon volgde vlak voor het einde, toen hij zijn kans op de overwinning al verspeeld had. De hele winter hebben ze bij Red Bull Racing lopen pochen over hun ‘sterkste voorbereiding ooit’. Zelfvoldaan wezen ze op het feit dat de techneuten van Honda in Japan gewoon door hebben kunnen werken in coronatijd. Als je dan als topteam na de eerste race, nota bene in je eigen achtertuin, onderaan het constructeurskampioenschap bungelt naast het nietige Williams, dan kun je alleen maar spreken van een blamage. Iets met hoogmoed en een val. Max Verstappen stapt vroegtijdig uit zijn auto. © BSR Agency Kleurde het toch nog een beetje oranje op de Red Bull Ring, met de twee McLarens vooraan. Die olijke Lando Norris als jongste Brit ooit naar het podium en Carlos Sainz op plaats 5. Meteen goed voor 26 WK-punten en de tweede plaats achter Mercedes in het WK. Die weelde waren ze bij McLaren al even niet meer gewend. Mannen als Alain Prost, Ayrton Senna en Mika Hakkinen werden er wereldkampioen, maar na de titel van Lewis Hamilton in 2008 ging het hard bergafwaarts. Dieptepunt was de openlijk morrende Fernando Alonso, die zijn haperende McLaren vergeleek met een GP2-auto. In 2019 werd de weg terug omhoog gevonden met de eerste podiumplaats in vijf jaar tijd in Brazilië. Twee races later zorgde Norris voor een passend vervolg. Lando Norris is blij met zijn eerste podiumplek. © BSR Agency Na maatschappelijk zeer bewogen maanden manifesteerde zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zich eindelijk weer eens op het asfalt en dat verliep niet helemaal vlekkeloos. Het duurde uiteindelijk 24 uur, maar toen zag ook de wedstrijdleiding dat de Brit in de kwalificatie niet helemaal reglementair naar de tweede tijd was gereden. Hamilton negeerde de gele vlaggen. […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Red Bull valt hard, Ferrari bar en boos