Review: F1 2020

Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Het is een bewolkte zondag in het virtuele Melbourne, Australië. Je zou bijna verwachten dat regen ieder moment uit de hemel gaan neerdalen. Voordat je ook daar maar iets over kan zeggen, beginnen rode lampen aan te springen om op een onverwacht moment over te springen naar het groene licht. Zo onverwacht dat ik mijn start verprutste.

Vanaf de vierde plek teruggezakt naar de zevende. Na enkele rondjes weet ik mijn ritme te vinden, al is dat wel vanaf een tiende plek. De eerste mogelijkheid komt naar voren om naar binnen te gaan, maar ik wacht voor nu geduldig af. Een juiste beslissing, zo blijkt, wanneer een rondje later Latifi zijn auto tegen de muur parkeert. De safety car wordt naar buiten gebracht en ik maak de call om snel de pits in te duiken.

Van het een op de andere moment ga ik vanaf plek tien naar plek vier met een harde compound. Na enkele ronden realiseer ik me dat ik niet mee kan strijden met de eindstrijd op deze banden. Ondanks een niet al te grote voorsprong besluit ik toch naar binnen te gaan, tegen de strategie van mijn team in. Ik val terug naar een zevende plek, maar de banden werken in mijn voordeel. Met nog tien ronden te gaan haal ik de nummer zeven in. Ronde voor ronde haal ik mijn tegenstanders in om in de finale een allesbeslissende klapper uit de delen en liefst twee auto’s gelijktijdig weet in te halen en uiteindelijk mijn racewagen mag parkeren bij het P2 bordje. Net niet gewonnen.

Dit was mijn eerste race in het nieuwe seizoen, maar ook eentje die mij gedurende de vele speelsessie het meest is bijgebleven. Waar races in het ‘echte’ Formule 1-seizoen nogal kleurloos kunnen zijn, blijft F1 2020 op elk moment spannend. Het daagt je uit, zorgt ervoor dat je strategisch moet denken maar is vaak ook behoorlijk onvergeeflijk. Al had het net zo goed F1 2019 kunnen zijn. Terug bij af

F1 2020 zit namelijk in een nogal lastig parket. Een sport als Formule 1 verandert, net als voetbal of basketbal, vrij weinig. Er […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Review: F1 2020