Review F1 2021 | Game met veel features en stap vooruit

Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

De Britse ontwikkelaar Codemasters beschikt al jaren over de Formule 1 licentie en zodoende krijgen we jaarlijks een heuse Formule 1 -game. Ook dit jaar is de serie weer terug, want aanstaande vrijdag ligt F1 2021 in de winkels. Dit nieuwe deel borduurt aan de ene kant vooral voort op wat we al van de franchise kennen, aan de andere kant brengt het ook de nodige vernieuwende elementen. GPblog kon de afgelopen weken al de nodige rondjes rijden en vandaag is het tijd om de game eens goed te bespreken. Want is F1 2021 net zoals z’n voorganger de moeite waard? Rivaliteit in Braking Point

De belangrijkste toevoeging en vernieuwing binnen de serie is Braking Point. Dit is een verhalende modus die je de carrière van nieuweling Aiden Jackson laat ontdekken. Deze veelbelovende coureur rijdt in de Formule 2 en wordt na een succesvol seizoen opgepikt door een van de teams in de Formule 1. Jij stapt als speler in de schoenen van Jackson en je komt naast de veteraan Casper Akkerman te rijden, die niet direct jouw grootste fan is. Vervolgens ontwikkelt Braking Point zich over een aantal jaren, waarbij je de nodige plottwists en bijzondere gebeurtenissen mag verwachten.

Braking Point haalt duidelijk zijn inspiratie bij Drive to Survive vandaan, waardoor de nodige situaties best wel gedramatiseerd worden. Het is wellicht niet de meest realistische afspiegeling van een situatie in een Formule 1-team, maar dat maakt het niet minder leuk. De rivaliteit tussen de twee teamgenoten stijgt naarmate de carrière van Jackson zich ontwikkelt en dat komt met de nodige heftige situaties. We zullen niets gaan spoilen, dat zou zonde zijn, maar feit blijft dat het best wel leuk is om te volgen. Oké, het is misschien wat voorspelbaar en cheesy bij momenten, maar dat neemt niet weg dat Codemasters er een degelijk geheel van gemaakt heeft.

Braking Point duurt een uur of zes tot acht en tijdens dit avontuur zul je slechts een paar races aandoen. Soms halverwege de race, soms een volledige race. Het heeft in ieder geval weinig gelijkenissen met de normale carrière modus en dat komt […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Review F1 2021 | Game met veel features en stap vooruit