Review: F1 2021

Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Review | F1 2021 – Het huidige Formule 1 seizoen begon in tegenstelling tot vorig jaar dit keer wel zonder echt veel vertraging. Daarmee ziet het er naar uit dat het seizoen normaler zal verlopen dan de vorige keer, hoewel bepaalde Grands Prix niet zeker zijn vanwege de veranderende situatie omtrent de pandemie. Desalniettemin is er een vast gegeven en dat zijn de Formule 1-games van Codemasters. Vrijdag verschijnt F1 2021 en die game volgt natuurlijk het huidige seizoen, voegt nieuwe onderdelen toe en maakt voor het eerst de stap naar de nieuwe current-gen platformen. Wij reden genoeg rondjes om te zien dat F1 2021 weer een uitstekende racegame is. Het avontuur van Aiden Jackson

De grote blikvanger van F1 2021 is natuurlijk de verhalende Braking Point modus. In deze modus neem jij de rol aan van succesvol Formule 2-coureur Aiden Jackson die het kampioenschap binnen weet te halen, waarna hij overstapt naar de Formule 1. Je kunt met hem kiezen uit de wat lager geclassificeerde teams zoals Alfa Romeo, AlphaTauri, Aston Martin (Racing Point) en meer, alwaar je jouw Formule 1-carrière begint. Je komt hier naast Casper Akkerman te zitten, die oudgediende is, maar echt soepel verloopt het allemaal niet. De stroeve samenwerking wordt nog eens verergerd door situaties op de baan, waardoor het team er ook onder gaat lijden. Braking Point schotelt je over een tijdspanne van pakweg twee jaar allerlei situaties voor die in de Formule 1 ook voorkomen, zij het wat aangedikt op basis van Drive to Survive inspiratie. Je zult in deze modus verschillende races rijden, maar het zijn hierin vooral momentopnames uit het seizoen. Zo kun je plots halverwege een race beginnen en ook komen er tijdens de race cut-scènes voor. Daarnaast rijd je af en toe ook een volledige race en tussen deze races en daadwerkelijke race-activiteiten door, wordt het verhaal aan je gepresenteerd middels tussenfilmpjes. Tevens krijg je te maken met interviewaanvragen, een manager die je op de huid zit, social media waarop iedereen zijn zegje doet en ga zo maar door.

Braking Point is een leuke toevoeging die zeker de moeite […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Review: F1 2021