Het laatste formule 1 nieuws

Sport speelt belangrijke rol in nieuwe klantprogramma VodafoneZiggo

Sport speelt belangrijke rol in nieuwe klantprogramma VodafoneZiggo

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Naast het binden van nieuwe klanten is er in de marketingwereld steeds meer aandacht voor het behoud van huidige klanten. Met dit in het achterhoofd lanceert VodafoneZiggo het nieuwe klantprogramma Priority. Onder meer Ajax en de Ziggo Dome behoren tot de eerste partners. Thomas Metz (Senior Sponsor Manager Sports) legt uit hoe de partnerships van Ziggo op het gebied van sport bijdragen aan het nieuwe klantprogramma.

VodafoneZiggo is een belangrijke speler in de sportsponsorwereld, via het partnership met Ajax en natuurlijk het eigen sportkanaal Ziggo Sport. Nu komen deze samenwerkingen samen op het nieuwe platform Priority. Klanten van Vodafone en Ziggo krijgen voorrang tot exclusieve voordelen. Denk aan speciale voorverkopen, tickets voor al uitverkochte wedstrijden van Ajax en voorrang in de Ziggo Dome. Ook tickets voor Ziggo GP Live, een Formule 1-feest rondom de Grand Prix van Qatar in de Ziggo Dome, behoren tot de eerste ‘priorities’.

Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt bij VodafoneZiggo: “Voor Priority bundelen we de krachten met onze partners om klanten unieke ervaringen te bieden. Dit programma is een mooie bonus boven op ons bestaande entertainment-aanbod en de gratis extra’s die we al aanbieden. Het doel is om onze trouwe klanten steeds meer te belonen. Daarom breiden we het klantprogramma op termijn uit met nog meer partners.” Contract met Ajax aangepast naar huidige tijd

Als hoofdsponsor van Ajax was het volgens Thomas Metz logisch om de Amsterdamse club nauw te betrekken bij het nieuwe klantprogramma. “Voor elke wedstrijd van Ajax zijn er via Ziggo kaarten beschikbaar. Je krijgt dan een unieke ervaring in de Ziggo Lounge met allerlei extra’s. Daarnaast organiseren we verschillende winacties en kunnen kinderen als mascotte mee het veld op met de spelers. Af en toe hebben we campagnes die iets meer in het oog springen, zoals de eigen skybox bij Ajax-PSV aanstaande zondag. Zo proberen we klanten op diverse manieren voordelen te bieden.”

‘De rechten die we nu hebben bij Ajax zijn niet meer te vergelijken met een traditioneel sponsorcontract’

Metz geeft aan dat het nieuwe contract dat Ziggo en Ajax in 2019 tekenden ervoor heeft gezorgd dat Ziggo nu de juiste rechten heeft om […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Sport speelt belangrijke rol in nieuwe klantprogramma VodafoneZiggo