Het laatste formule 1 nieuws

Terugblik KSF Jaarcongres: 'Mensen willen geen contact maar oplossingen'

Terugblik KSF Jaarcongres: ‘Mensen willen geen contact maar oplossingen’

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

06 January 2022 Een huiskamer op het podium, een muzikant annex cabaretier die de zaal liet meezingen met ‘het KSF-lied’, een batterij laptops om online vragen te kunnen stellen aan de sprekers en dagvoorzitter van het jaar, Rens de Jong. En kennis, heel veel kennis delen. Ziedaar de ingrediënten voor het goedbezochte KSF Jaarcongres 2021, dat zowel fysiek als online werd gehouden in theater De Spiegel in Zwolle.

De dag werd afgetrapt door dagvoorzitter Rens de Jong, cabaretier en muzikant Marcel Harmsen en Elise Fikse van Buzzmaster. Naast de gasten in de zaal volgde een aantal mensen het congres online. Via de batterij laptops konden de bezoekers inloggen en vragen stellen of opmerkingen maken richting de sprekers. Maar eerst werden er vragen aan de bezoekers gesteld. Zo bleek dat het grootste deel (75%) van de aanwezigen vijf jaar of langer binnen het klantcontact werkt, soms tot 30 jaar aan toe. Een andere vraag was of de congresgasten bereid waren extra te betalen om contact te krijgen met een mens in geval van klantservice: 60% wilde wel extra betalen, met als voorwaarde dat ze dan ook écht geholpen zouden worden. De aanwezigen konden ook aangeven wat ze verwachten van klantcontact: ‘Mensen willen geen contact, maar oplossingen’ werd gesteld, en ‘snel antwoord, snel geholpen worden’.

Trots
Als eerste gast op eigen congres werd KSF-voorzitter Hans van den Bemt op het podium genood. Op de comfortabele bank ging hij in op de uitdagingen van het afgelopen jaar voor de hele branche én de vereniging. Trots was hij op de snelle opschaling van de klantcontactsector bij het bron- en contactonderzoek van de GGD. Ook wierp hij een voorzichtige blik in de toekomst, waarbij Van den Bent twee trends onderscheidde: dat data de CX verbetert en dat bedrijven er niet meer mee wegkomen om Minimum Viable Products (MVP, producten die maar net aan de minimumeisen voor gebruik voldoen – red.) te leveren, maar dat de klant een Minimum Lovable Product verwacht.

Addy Oosterom, global manager customer care bij beddenfabrikant Swiss Sense vertelde dat – hoewel een bed typisch een product is dat je in de […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Terugblik KSF Jaarcongres: ‘Mensen willen geen contact maar oplossingen’

F1 TV Pro

F1 TV Pro

Vanaf dit jaar is de Formule 1 niet meer live te kijken bij Ziggo. Als je de sport op de voet wil