Het laatste formule 1 nieuws

The Line Up: Van een virtuele panter in het stadion tot de 007-auto van Aston Martin

The Line Up: Van een virtuele panter in het stadion tot de 007-auto van Aston Martin

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

In de maandelijkse rubriek van SportVibes, genaamd ‘THE LINE UP’, praat het sportmarketingbureau je bij over de laatste en meest in het oog springende ontwikkelingen in de sportmarketingwereld. In de nieuwste editie onder andere aandacht voor de Olympische Spelen, de start van de Eredivisie en de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix.

Deze blog is geschreven door Guido Leugering.

Hoewel de stadions tijdens de meest recente sportevenementen niet volledig gevuld waren, probeerden genoeg merken mee te liften op het positieve sentiment dat grote internationale sportevenementen zoals het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen teweegbrengen.

Een van de activaties die hoge ogen gooide tijdens de Olympische Spelen was de Amerikaanse zuivelcampagne genaamd Got Milk?. V anaf 1995 wordt op creatieve manieren de consumptie van melk aangemoedigd. In de commercial worden nietsvermoedende supermarktbezoekers verrast door Team Milk: een groep topatleten van sporten die hun debuut maken op de Olympische Spelen in 2021 (skateboarden, softball, karate en BMX-freestyle). Om te excelleren in hun sport, zorgen de atleten er uiteraard voor dat ze genoeg melk drinken… Ook was er deze sportzomer opvallend veel aandacht voor de paralympische sporters. Niet alleen de NOS besteedde meer aandacht aan de Paralympische Spelen in Tokio, ook in het buitenland (zoals in Frankrijk via France T.V en in Engeland via de virtuele aanmoedigingscampagne #WeAreHere ) was er meer aandacht voor paralympische sporters dan voorheen het geval was. Daarnaast haakten opvallend veel merken in op paralympische sporters; zo ontwikkelde Toyota, ‘ Official Mobility Partner ’ van de Spelen, een reeks video’s met onder anderen zwemster Jessica Long over haar lange weg naar succes. In de Verenigde Staten is de NFL weer van start gegaan. Tijdens de openingswedstrijd van de Carolina Panthers werden de 70.000 fans in het Bank of America Stadium op een wel heel bijzondere manier verwelkomd. De Panthers-fans werden namelijk verrast door een enorme virtuele zwarte panter, die in mixed-reality over de tribunes sprong en de vlag van tegenstander New York Jets in stukken beet. De panter wist de New Yorkers voldoende te intimideren, want de Jets gingen uiteindelijk met een 19-14 nederlaag huiswaarts. […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina The Line Up: Van een virtuele panter in het stadion tot de 007-auto van Aston Martin