Het laatste formule 1 nieuws

Viaplay en Formule 1: we praten met de CEO over reclames en prijs per maand

Viaplay en Formule 1: we praten met de CEO over reclames en prijs per maand

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

In een persmoment met onder andere GPblog hebben CEO Anders Jensen en Group Chief Sports Officer Peter Nørrelund meer verteld over de komst van NENT en diens streamingdienst Viaplay naar Nederland. Er zijn meer details bekend gemaakt over hoe de verslaggeving van de Formule 1 plaats zal gaan vinden vanaf 2022. Hoeveel kost Viaplay per maand?

Voor een abbonement op Viaplay moet je in de Scandinavische landen omgerekend zo’n 45 euro per maand te betalen. De Nederlandse fan hoeft er echter niet bang voor te zijn dat het kijken van Formule 1 zo duur gaat worden. Het aanbod op Viaplay is in landen als Zweden veel groter, waardoor het bedrag per maand ook een stuk hoger ligt.

In Nederland wordt qua sport begonnen met enkel Formule 1 en de Duitse Bundesliga. Er zullen geen verschillende pakketten aangeboden worden voor de consument en dus kan je van beide sporten genieten. “We hebben een heel goed idee over wat de prijs zou moeten worden, maar dat zullen we pas bekend gaan maken als we wat dichter bij de lancering zitten “, houdt NENT nog even de lippen op elkaar. Viaplay wordt in het eerste kwartaal van 2022 in Nederland gelanceerd. Formule 1 voor iedereen

De afgelopen seizoenen is de koningsklasse van de autosport uitgezonden op Ziggo Sport. Iedereen met een abbonement op Ziggo kon de Formule 1 gratis kijken. Als je bij een andere televisieprovider aangesloten zat, diende je alsnog omstreeks de vijftien euro per maand te betalen. NENT is van mening dat er in de basis dan ook niet zoveel veranderd.

“We denken dat Formule 1 veel beter geleverd kan worden via een service die voor iedereen beschikbaar is. Het is een goed geprijst pakket wat we op de markt gaan zetten, maar hoeveel het gaat kosten maken we pas later bekend.” NENT wil het voor iedereen toegangelijk maken en ook nieuwe fans aantrekken, precies wat het doel van Liberty Media ook is. Geen reclame tijdens F1-sessies

Als GPblog vraagt naar eventuele reclames tijdens F1-sessies, benadrukt de Scandinavische organisatie: “We zijn een advertentievrij platform, dus tijdens de F1-sessies zullen geen reclames […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Viaplay en Formule 1: we praten met de CEO over reclames en prijs per maand