Het laatste formule 1 nieuws

Waarom de high-rake van de RB16B Red Bull in de kaart speelt

Waarom de high-rake van de RB16B Red Bull in de kaart speelt

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mark Hughes and Giorgio Piola hebben in een technische analyse voor de officiële website van de Formule 1 geprobeerd een verklaring te zoeken voor het feit dat Red Bull Racing op de rechte stukken meer dan twee tienden sneller was dan Mercedes op de Red Bull Ring .

“Downforce gecreëerd door de achtervleugel veroorzaakt zeer veel luchtweerstand” , beginnen de experts. “Downforce gecreëerd door de ondervloer kost zeer weinig luchtweerstand. Als Red Bull dus een manier heeft gevonden – door de onlangs gemaakte aanpassingen aan de diffuser – om een groter deel van de totale downforce uit de ondervloer te halen, dan zal het sneller zijn op de rechte stukken zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid in de bochten.” High-rake voordeel Red Bull

Volgens Hughes en Piola constateerde Mercedes dat zij met haar eigen W12 naar verluidt 0,25 seconde ten opzichte van Red Bull verloren aan topsnelheid op enkel de rechte stukken. De high-rake filosofie van de Oostenrijkers lijkt hen in de kaart te spelen. ” Omdat een auto met een high-rake de stroming van de achterste remkanalen en de diffusorgordels beter op elkaar kan afstemmen, zal het op deze manier aanpassen van de diffusor meestal een groter voordeel opleveren dan bij een auto met een low-rake concept.”

Mercedes heeft na de Grand Prix van Steiermark aangegeven dat de focus volledig op 2022 zal komen te liggen en de technisch mannen van Formula 1 denken dat dat weleens te maken zou kunnen hebben met bovenstaande: “Zou dit de reden kunnen zijn waarom Mercedes het gevoel heeft dat haar auto effectief geen ontwikkelingspotentieel meer heeft, terwijl Red Bull nog steeds aanzienlijke winst boekt?”

Lees het hele artikel op de volgende pagina Waarom de high-rake van de RB16B Red Bull in de kaart speelt