Het laatste formule 1 nieuws

Waarom Red Bull geen F1-krachtbron zal bouwen en zal Max Verstappen er vertrouwen in hebben?

Waarom Red Bull geen F1-krachtbron zal bouwen en zal Max Verstappen er vertrouwen in hebben?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Als er ÉÉN reden is waarom Red Bull Racing niet zou moeten streven naar het bouwen van hun eigen F1-krachtbron, dan is dat wel het gebrek aan omkeerbaarheid. Als ze investeren in de mogelijkheden van een eigen krachtbron, zullen ze er volledig voor moeten gaan totdat ze het 100 procent onder de knie hebben of tot het einde van het Formule 1-seizoen 2025. Beide opties bieden meer risico dan een beloning. Bovendien moet Red Bull ook hun stercoureur Max Verstappen het beste kunnen bieden. Ja, Honda verraste de Formule 1 door hun beslissing aan te kondigen om te stoppen met de sport, ondanks dat ze de enige fabrikant van aandrijfeenheden in het hybride-turbotijdperk waren die met twee verschillende teams (Red Bull Racing en Alpha Tauri) een Grand Prix won. In feite ging de ironie niet verloren toen Honda zich opnieuw verbond aan Indy Car, een dag nadat ze hun vertrek uit de Formule 1 hadden aangekondigd. Maar de grootste schok in het hele verhaal van Red Bull Racing en Honda in de Formule 1 is de serieuze overweging van Red Bull Racing om hun eigen motoren te gaan bouwen met Honda’s power unit IP. Red Bull Racing heeft voortdurend indruk gemaakt in de Formule 1 door race- en kampioenschap winnende auto’s te bouwen, ondanks het feit dat het een merk voor energiedranken is, aldus Kunal’s F1 Blog. In dat geval is het niet verkeerd om je af te vragen waarom een Red Bull F1-krachtbron niet kan worden gebouwd met Honda’s IP. Beide gebieden vallen immers buiten de comfortzone van een bedrijf dat anders energiedranken vervaardigt. Er zouden twee redenen kunnen zijn waarom Red Bull Racing misschien niet de weg inslaat van het bouwen van een F1-krachtbron.

Ten eerste de enorme kosten van het ondernemen van zo’n exercitie. Die kunnen gemakshalve worden opgesplitst in opstart- en onderhoudskosten. De installatiekosten omvatten de aanschaf van Honda’s IP, de infrastructuur om het power unit-team in Milton Keynes (of elders) te huisvesten en het inhuren van de juiste mensen (Andy Cowell?) om de power units van Red Bull Racing te bouwen en te beheren. De […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Waarom Red Bull geen F1-krachtbron zal bouwen en zal Max Verstappen er vertrouwen in hebben?

Bochten Bahrein beter beveiligd

Bochten Bahrein beter beveiligd

De Formule 1 heeft extra veiligheidsmaatregelen getroffen voor de GP van Sakhir, zondag in Bahrein. Afgelopen zondag crashte op dat circuit de