Het laatste formule 1 nieuws

Wow-factor: “Samenwerking met klanten en partners geeft het WOW-gevoel”

Wow-factor: “Samenwerking met klanten en partners geeft het WOW-gevoel”

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Voor MIX gaat Frank Heus – op persoonlijke titel – op zoek naar de WOW-factor. Naar mensen of bedrijven waar dhz-retail en -industrie iets van kan opsteken. Dit keer spreekt hij Patrick Heus, de man die onder andere jeansmerk Replay in Nederland vertegenwoordigt.

Kun jij iets vertellen over wie jij bent en wat je de afgelopen jaren hebt gedaan in de Fashion- branche?

Ik ben Patrick Heus, 47 jaar en ik werk nu zo’n 25 jaar in de Fashion business. In die jaren werkte ik nationaal en internationaal voor merken als JOOP!, Jacques Britt, Hugo Boss en als sales director voor Tommy Hilfiger en Calvin Klein. Na ruim 20 jaar voor de grootste merken gewerkt te hebben, kwam de kans voorbij mijn eigen bedrijf te starten. Met 2 partners waar ik ruim 10 jaar als collega’s heb samenge- werkt, zijn we de Sincere Group gestart. Met een aantal prachtige merken zoals Replay Jeans, Baldessarini, Four.Ten en ons eigen knitwear label CRCL zijn we nu jaren succesvol bezig en mogen we met de mooiste winkels/organisaties in Nederland werken met deze geweldige merken.

Patrick, iedereen denkt ‘mode, wat gaaf zeg’, maar kun jij iets vertellen hoe het er echt aan toegaat in de mode-industrie?

Zeker, het is een mooie en gave branche. Omdat we continu met nieuwe collecties werken, gaan de ontwikkelingen enorm snel. We werken altijd een half jaar vooruit. We hebben net de zomer 2022 inkoop afgerond met succes. In de modebranche zijn we altijd met het volgende seizoen (zomer/winter) bezig en werken we ver vooruit.

Buiten de mooie nieuwe collecties/trends spreekt mij ook de professionaliteit en automatisering aan. We kunnen met onze grootste klanten heel goed het maximale uit de omzet/afzet halen door dat we open en eerlijk de vooraf gestelde KPI’s samen bespreken. De fashion-business verzamelt op dit moment in een versneld tempo data om in- en verkoop beter op elkaar af te stemmen en tot een win-win situatie in de keten te komen.

Kijkende naar de Covid-periode: hoe is het gegaan met de kleding? En welk effect heeft dit op de online en retail-business gehad?

Het […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Wow-factor: “Samenwerking met klanten en partners geeft het WOW-gevoel”