Het laatste formule 1 nieuws

Ziggo Sport nog belangrijker voor marktpositie Ziggo

Ziggo Sport nog belangrijker voor marktpositie Ziggo

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ziggo Sport is nog belangrijker geworden voor de marktpositie van kabelbedrijf Ziggo op de Nederlandse markt van vaste diensten. Beide bedrijven zijn onderdeel van VodafoneZiggo. Ziggo Sport wordt al meer dan zes jaar door Ziggo ingezet als attribuut om bestaande klanten tevreden te houden en langer aan het kabelbedrijf te binden alsmede ook om nieuwe klanten te winnen. Met de komst van Ziggo Sport 4K is de rol van de sportzender nog groter geworden. Ziggo Sport wordt zonder extra kosten exclusief aan alle Ziggo-klanten in het digitale basispakket geleverd. Het sportkanaal komt programmatisch voor 99 procent overeen met het kanaal Ziggo Sport Select dat onderdeel van betaalzender Ziggo Sport Totaal is. Bij alle andere Nederlandse distributeurs – zoals Ziggo, Canal Digitaal en KPN – is dus een extra abonnement van gemiddeld 15 euro per maand nodig om naar het gelijke en voor Ziggo-klanten gratis sportcontent te kijken. 4K Ultra HD

De aantrekkingskracht van Ziggo Sport bij Ziggo is echter vanaf 26 maart nog groter geworden. Het kabelbedrijf levert namelijk als enige in Nederland Ziggo Sport in 4K Ultra HD-beeldkwaliteit. Vooralsnog alleen Formule 1 is in volwaardig 4K te bekijken. Maar Ziggo-klanten ervaren ook bij het van 1080P naar 2160P (4K) opgewaardeerde sportcontent een betere beeldkwaliteit. Dit komt bijvoorbeeld omdat het aantal gebruikte beeldpunten (pixels) hoger is. Maandelijkse besteding

Overigens kunnen niet alle Ziggo-klanten naar Ziggo Sport 4K kijken. Dit voorrecht behoort toe aan de ruim 600.000 Ziggo-klanten die Mediabox Next gebruiken. Deze 4K-decoder wordt door Ziggo alleen bij de duurste abonnementen geleverd. Hierdoor is Ziggo Sport 4K niet alleen bedoeld om de huidige klanten tevreden te houden maar ook o, huidige klanten aan te sporen om naar een duurder abonnement over te stappen. En dat is niet onbelangrijk voor VodafoneZiggo . Nog meer dan voorheen is niet het aantal abonnees het belangrijkst maar het bedrag dat abonnees gemiddeld maandelijks voor gekochte diensten aan VodafoneZiggo betaalt. Zeker nu Liberty Global – voor vijftig procent aandeelhouder van VodafoneZiggo – met de gedachten speelt of dit belang geheel of gedeeltelijk te willen verkopen of naar de beurs wil brengen. Meer 4K

Wie […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Ziggo Sport nog belangrijker voor marktpositie Ziggo