Het laatste formule 1 nieuws

Ziggo verliest per 2022 uitzendrechten Formule 1, onduidelijkheid over toekomst

Ziggo verliest per 2022 uitzendrechten Formule 1, onduidelijkheid over toekomst

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

BARCELONA, SPAIN – MAY 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 compete for position into the first corner at the start of the race during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 09, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Lars Baron/Getty Images) Na negen jaar komt er een einde aan het tijdperk van de Formule 1 bij Ziggo. Het bedrijf heeft namelijk de uitzendrechten voor de Formule 1 niet weten te verlengen in een strijd tegen een Scandinavisch mediabedrijf, dat naar alle waarschijnlijkheid de uitzendrechten overneemt.

“Vanaf 2022 zal Formule 1 helaas verhuizen naar een andere zender”, laat Ziggo via Twitter weten. “Wij hebben dan 9 jaar met veel plezier en trots de Formule 1 uitgezonden! In die jaren zijn de tarieven voor de uitzendrechten zo sterk gegroeid dat het voor ons helaas niet mogelijk was om Formule 1 te behouden”, aldus de grootste kabeloperator van Nederland in een korte verklaring. Veronica Inside

Maandagavond werd er in het voetbalpraatprogramma Veronica Inside een flinke bom gedropt: sportmarketeer Chris Woerts vertelde daar namelijk dat Ziggo Sport de uitzendrechten voor de Formule 1 na 2021 zou kwijtraken. Het leidde tot een stroom aan geruchten over de mogelijke toekomst van de Formule 1 bij Ziggo. De kabeloperator heeft nu dus officieel aangekondigd de strijd om de uitzendrechten te hebben verloren. De Formule 1 wordt sinds 2013 uitgezonden op Ziggo Sport, dat destijds nog als Sport1 door het leven ging. Het zou slechts enkele jaren later een geweldige investering blijken. Met de opkomst van Max Verstappen in de Formule 1 zijn de kijkcijfers enorm gestegen, mede geholpen door het feit dat het op het open sportkanaal van Ziggo wordt uitgezonden. Dat is in Europa vrij uniek, aangezien steeds meer mediabedrijven de koningsklasse van de autosport achter een betaalmuur stoppen. Scandinavisch mediabedrijf

Volgens geruchten zou het Scandinavische mediabedrijf Nordic Entertainment Group het hoogste bod hebben uitgebracht. Dat bedrijf biedt in Finland, Zweden, Noorwegen en Denemerken haar streamingdiensten Viaplay […]

Lees het hele artikel op de volgende pagina Ziggo verliest per 2022 uitzendrechten Formule 1, onduidelijkheid over toekomst